اقتصادیکسب و کار ایرانی

دیزل ژنراتور چگونه کار میکند؟

دیزل ژنراتورها که از ترکیب موتور دیزل، موتور الکتریکی ( دینام ) و سایر اجزا ساخته می شوند، ابزاری هستند که برق را به روش های مختلف تامین می کنند. اورژانس در عرض چند دقیقه پس از تهیه و یادگیری برق می آید. کار شرکت های قدرتمند در این زمینه ارائه خدمات تخصصی تعمیر، نگهداری و اتصال موتورهای دیزلی می باشد.

در تولید انرژی الکتریکی ژنراتور ماشینی است که انرژی مکانیکی را از طریق القای الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند، از طرف دیگر، انرژی الکتریکی توسط یک موتور الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می شود. موتورها و ژنراتورها شباهت های زیادی دارند. منبع انرژی مکانیکی می تواند یک توربین بخار، توربین آبی، توربین بادی یا موتور احتراق داخلی باشد.

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور وسیله ای است که سوخت دیزل را به برق تبدیل می کند. این دستگاه مستقل از دو قسمت تشکیل شده است: یک موتور دیزل و یک ژنراتور. یک موتور دیزل سوخت دیزل را برای ایجاد حرکت برای ژنراتور می سوزاند و سپس ژنراتور از طریق نیروی الکترومغناطیسی حرکت را به الکتریسیته تبدیل می کند. این دو جزء (موتور و ژنراتور الکترومغناطیسی) از طریق میل لنگ به یکدیگر متصل شده و بدین ترتیب حرکت تولید شده توسط موتور دیزل به آهنربای ژنراتور منتقل می شود.

موتورهای دیزلی با یک موتور احتراق داخلی کوچک شروع به کار می کنند. یک سوپاپ در موتور دیزل نصب شده است که مصرف سوخت را کنترل می کند و سرعت موتور دیزل را کنترل می کند. با این کار توان خروجی ژنراتور تنظیم می شود.

همزمان با چرخاندن میل لنگ توسط موتور دیزلی متصل به ژنراتور، محور اصلی ژنراتور در داخل محفظه دینام می چرخد ​​و این حرکت با سرعت زیاد باعث چرخش آهنربای داخل سیم پیچ ژنراتور می شود.

سپس با استفاده از فرمان ورودی برق، برق تولید می کند. سوئیچ گاورنر نیز به موتور این امکان را می دهد که در صورت مصرف بیشتر با افزایش سرعت برق لازم را تامین کند تا در صورت افزایش یا کاهش ناگهانی مصرف کننده بتواند میزان برق تولیدی را کنترل کند.

دیزل ژنراتور با تبدیل گازوئیل به برق می تواند برق مورد نیاز کارخانه ها، پروژه های ساختمانی، محیط های صنعتی، جاده ها و راه آهن، بیمارستان ها، موسسات و ادارات، سینماها، اماکن ورزشی و پروژه های مختلف بین شهری را تامین و فاصله بیندازد. کاربرد اصلی دیزل ژنراتور زمانی است که دسترسی به برق شهری امکان پذیر نیست و گاهی برای کاهش هزینه های مصرف انرژی استفاده می شود.

دکمه بازگشت به بالا